Toimitusehdot

TOIMITUSTAVAT

Toimitustapoina käytämme Postin ja Matkahuollon tarjoamia toimitustapoja. Toimitamme tuotteita vain Suomeen, poislukien Ahvenanmaa. Kaikki lähetykset menevät meiltä suoraan lajittelukeskukseen tai terminaaliin ja ovat viivakoodiseurannan alaisia eli seurattavissa (poikkeuksena kirjeet).

Meillä pystyt seuraamaan helposti tilauksen käsittelyä sivuillamme ja saat sähköpostitse aina ilmoituksen, kun tilauksen tila etenee. Tiedät milloin otamme tilauksen käsittelyyn ja tiedät milloin tilaus on lähtenyt meiltä lajittelukeskukseen. Tilausten seurantaa pystyt jatkamaan myös Postin ja Matkahuollon verkkopalvelussa saamallasi seurantatunnuksella.

Luurinetti

Toimitustapa: Nouto Tampere, hinta 0.00 €

Nouda tilauksesi noutopisteestä Tampereen keskustasta. Noutopiste sijaitsee Matkahuollon rahtiaseman tiloissa. Tee tilaus verkkosivuillamme ja valitse toimitustavaksi nouto. Keräämme tilauksen ja lähetämme noutopisteeseen. Ilmoitamme tekstiviestillä, kun tilaus on saapunut noudettavaksi. Tilaus on pääsääntöisesti noudettavissa tilauksesta seuraavana arkipäivänä.

Noutopisteen osoite: Matkahuollon rahtiasema, Hatanpään valtatie 7, 33100 Tampere. Avoinna arkisin kello 07:00-18:00.

Luurinetti

Toimitustapa: Kirje, hinta 3.90 €

Kirjeenä voidaan toimittaa vähän tilaa vievät tuotteet, kuten yksittäiset akut, laturit, kaapelit, muistikortit ja useat muut pientarvikkeet. Jotkut tuotteet ovat kuitenkin pakattu isoihin myyntipaketteihin, jolloin tilausta ei voida toimittaa kirjeenä. Näissä tapauksissa verkkokauppa ei anna tilausvaiheessa valita toimitustavaksi kirjettä. Mikäli tilaat useamman kuin yhden pientarvikkeen samalla tilauksella, ne saatetaan lähettää useammassa kirjeessä.

Lähetyksiin käytetään Postin Economy-luokan kirjepalvelua, joiden normaali kuljetusaika on kahdesta neljään arkipäivään, mutta saadun asiakaspalautteen mukaan silloin tällöin esiintyy reilusti yli viikonkin kuljetusaikoja. Mikäli haluat seurattavan ja nopean kuljetuksen, suositellaan valittavaksi jokin muu kuljetustapa. Kirjetoimitukset eivät ole seurattavissa. Tuotesivuilla oleva toimitusaikalupaus ei ole voimassa käytettäessä kirje-toimitustapaa, koska on hyvinkin mahdollista, että pelkkä kuljetus kestää viikon tai ylikin.

Luurinetti

Toimitustapa: Matkahuolto Nouto, hinta 4.90 €

Matkahuolto kuljettaa lähetyksesi lähimpään Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiehelle. Matkahuollot ja Matkahuolto-asiamiehet sijaitsevat kuntien keskustoissa ja ovat yleensä linja-autoaseman yhteydessä. Tilausta tehdessä tilausjärjestelmä näyttää postinumeron perusteella viisi lähintä noutopaikkaa.

Matkahuollot ja Matkahuolto-asiamiehet voit tarkistaa tästä

Matkahuollon kautta tilatut lähetykset lähetetään Tampereen terminaalista. Matkahuolto on nopea ja edullinen toimitustapa kaikkialle Suomeen. Saapuneista lähetyksistä ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä.

Matkahuollon palvelunumero palvelee arkisin kello 8-18 numerossa 0800 132 582 (ilmainen). 

Luurinetti

Toimitustapa: Matkahuolto Lähellä-paketti, hinta 5.90 €

Matkahuolto kuljettaa tilatut tuotteet kaikkialla Suomessa. Matkahuollon toimipaikkojen lisäksi tilaukset voi noutaa esimerkiksi Siwa ja Valintatalo -kaupoista sekä useista R-Kioski- ja K-Market -myymälöistä. Matkahuollon omien toimipisteiden sekä lähikauppojen määrän, sijainnin ja joustavien aukiolojen ansiosta pakettien nouto on nyt entistä helpompaa! Matkahuollon tarjoama ylivoima perustuu nopeuteen, tiheisiin yhteyksiin, kattavaan reitistöön, pitäviin aikatauluihin ja yksilölliseen joustavuuteen.

Tilausta tehdessä ja toimitustapaa valittaessa näytetään postinumeron perusteella viisi lähintä Lähellä-paketin noutopistettä. Voit näistä vaihtoehdoista valita haluamasi noutopisteen.

Matkahuollon kautta tilatut lähetykset lähetetään Tampereen terminaalista. Matkahuolto on nopea ja edullinen toimitustapa kaikkialle Suomeen. Saapuneista lähetyksistä ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä.

Matkahuollon palvelunumero palvelee arkisin kello 8-18 numerossa 0800 132 582 (ilmainen).

Luurinetti

Toimitustapa: Nouto Postista, hinta 9.90 €

Nouto Postista sopii kuljetuksiin, joissa haluat noutaa lähetyksen postista. Lähetys on vastaanottajan postissa lähetyksestä seuraavana työpäivänä kello 16.00 jälkeen määritellyillä alueilla ja yhteysväleillä. Lähetys on noudettavissa postista saapumispäivänä seurantatunnusta vastaan. Tilausjärjestelmä näyttää tilausta tehdessä postinumeron perusteella viisi lähintä noutopistettä lähetykselle.

Postin palvelunumero palvelee arkisin kello 8-20 numerossa 0200 71000 (pvm/mpm).

Luurinetti

Toimitustapa: Matkahuolto Jako, hinta 13.90 €

Matkahuolto Jakopaketti jaetaan vastaanottajan ilmoittamaan osoitteeseen pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana työpäivänä kaikkialla Suomessa lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Matkahuollon lähetti soittaa ennen toimitusta ja sopii tarkemman jakeluajankohdan, jos puhelinnumero ilmoitetaan tilausta tehdessä.

Matkahuollolla on käytössään järjestelmä, jonka ansiosta lähetysten etenemistä voidaan seurata reaaliajassa toimitusseurannassa. Seurantatunnuksen lähetämme aina sähköpostilla tilaajalle.

Matkahuollon palvelunumero palvelee arkisin kello 8-18 numerossa 0800 132 582 (ilmainen).

TOIMITUSAIKA

Toimitusajallisesti tuotteet on jaoteltu kahteen eri luokkaan. Toimitusaika kerrotaan kunkin tuotteen tuotekortilla. Toimitusaikoja on "Kun teet tilauksen arkipäivisin ennen kello 12:00, tilauksesi lähetetään samana päivänä", joka tarkoittaa, että tuotetta löytyy omasta varastostamme sivuilla näkyvä määrä ja arkipäivisin ennen kello 12:00 tehdyt tilaukset lähetetään samana päivänä. Nämä tilaukset ovat toimitustavasta riippuen perillä keskimäärin seuraavana arkipäivänä lähetyksestä. Toinen toimitusaikaluokka on "1-3 arkipäivää", joka tarkoittaa, että kyseistä tuotetta löytyy maahantuojan varastosta sivuilla näkyvä määrä ja tilaamme tuotteet maahantuojalta tilauksen jälkeen. Maahantuojasta riippuen toimitusaika on 1-3 arkipäivää, johon lisätään kuljetusaika meiltä asiakkaalle. Mikäli tilauksella on kahden eri toimitusajan tuotteita, tilauksen toimitusaika on näissä tapauksessa hitaamman toimitusajan mukaan.

MAKSUTAVAT

Teemme yhteistyötä Paytrailin (entinen Suomen Verkkomaksut) kanssa ja maksutapahtuma tapahtuu Paytrailin kautta suojatussa yhteydessä.

Tilatut tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Luurinetissä voidaan maksaa kaikkien suomalaisten verkkopankkien verkkomaksupainikkeilla, joiden tunnukset ovat alapuolella.

www.luurinetti.com

www.luurinetti.com

Jousto on suomalainen palvelu, jolla rahoitat nettiostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jouston palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustoa voi saada 20-5000 euron ostoksiin. Jousto Laskun enimmäissumma on 1000 €/tilaus, Jousto Osamaksun enimmäissumma on 5000 €/tilaus. Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty.

Kun maksat Joustolla ja valitset maksutavaksi laskun, saat maksuaikaa 14 päivää. Ainoa lisäkulu on laskutusmaksu 4.90 €. Joustolla voit maksaa myös erissä 1-24 kuukauden takaisinmaksuajalla 20-5000 euron ostokset. Tällöin laskutusmaksu on 4,90 € /lasku. Lisäksi perimme avoinna olevasta lainasummasta 2,42 % kuukausikorkoa.

Esimerkkejä osamaksun kuukausierästä
Maksuaika Summa Kuukausierä
4 kk 100 €
33 €
9 kk 200 €
31 €
12 kk 300 €
35 €
12 kk 400 €
44 €
12 kk 500 €
54 €
12 kk 600 €
63 €
12 kk 800 €
84 €
12 kk 1000 €
102 €

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytraililla on maksulaitoksen toimilupa.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

TAKUU

Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Takuuaika puhelimilla on kaksi vuotta ja alkuperäistarvikkeilla joko yksi vuosi tai kuusi kuukautta. Puhelimien eri osilla saattaa olla eri takuuaika. Esimerkiksi kuluvilla osilla, kuten akuilla, takuu on kuusi kuukautta.

Muiden tuotteiden takuuajat ovat joko yksi vuosi tai kaksi vuotta lukuun ottamatta useimpia muistikortteja, joilla on elinikäinen takuu. Tarkat takuuajat ovat merkitty tuotekohtaisesti tuotekorttiin.

Jotta takuu on voimassa, vaaditaan kuitti, josta ilmenee ostopaikka yhteystietoineen. Kuitissa täytyy olla painettuna tuotteen sarjanumero. Kadonneen kuitin tilalle voi tulostaa omalta asiakastililtä uuden kuitin.

Luurinetti ei tarjoa lainalaitetta takuuhuollon ajaksi, eikä myöskään korvaa mahdollisen vuokralaitteen aiheuttamia kuluja huollon ajalta. Nopein tapa saada tuote takuuhuoltoon on toimittaa laite suoraan huoltopisteeseen. Jos tätä mahdollisuutta ei ole voidaan tuote myös lähettää huoltopisteeseen maksutta. Takuuasioissa ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli takuuhuoltoon toimitetussa laitteessa havaitaan valmistajan huollossa vika, joka ei kuulu valmistajan takuuseen, esimerkiksi kosteus, putoamisvaurio tai käyttöohjeen vastainen muu käyttö, huolto veloittaa tarkistusmaksua noin 45 - 75 euroa. Nämä laskutetaan asiakkaalta palautuksen yhteydessä. Lisäksi veloitetaan aiheettomasta takuulähetyksestä aiheutuneet palautus- ja lähetyskulut noin 25 euroa. Mikäli huoltoon toimitetussa laitteessa ei havaita vikaa, veloitetaan tarkistusmaksu ja palautus- ja lähetyskulut.

HUOMIO! Ennen kuin toimitat laitteen takuuhuoltoon, otathan tarvitsemistasi tiedoista varmuuskopion. Esimerkiksi puhelimien muistit tyhjenevät huollossa aina eikä tietoja ole mahdollista jälkikäteen palauttaa.

» Huolto-ohjeet

PALAUTUS

Noudatamme Kuluttajasuojalakia ja näin ostajalla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus tuotteilla laskettuna vastaanottopäivästä. Palautustapauksissa Luurinetti palauttaa asiakkaan tilille rahat 14 päivän kuluessa tuotteen saavuttua meille. Asiakaspalautuksen täytyy sisältää kaikki samat tuotteet mitä paketissa oli sen vastaanottaessa, mukaan lukien kuittikopio. Asiakaspalautus on pakattava aina hyvin eikä osoitekorttia saa liimata suoraan tuotepakettiin.

Palautuksista on ilmoitettava etukäteen sähköpostilla osoitteeseen palautus@luurinetti.fi. Ilmoita sähköpostitse 14 päivän sisällä saamastasi lähetyksestä tilaustietosi ja tiedot haluamastasi palautuksesta, niin saat palautusohjeet muutaman työpäivän sisällä.

Asiakas vastaa palautuskuluista. Enimmäishinnat palautuskuluille kirjeenä: 100 g 2.90 €, 500 g 5.90 €. Matkahuolto: 13.50 €, Itella Asiakaspalautus 14 15.50 €. Poikkeuksena isojen tuotteiden, kuten esimerkiksi kaiutinsarjojen ja subwooferejen palautuskulut enintään 49 €. Palautuskulut veloitetaan aina toteutuneen hinnan mukaisesti. Palautuskulut sisältävät lähetyksen vakuutuksen katoamisen varalta.

Palautettavaan tuotteeseen asiakas saa tutustua ja kokeilla samaan tapaan miten hän voisi kokeilla sitä liikkeessä. Asiakas ei kuitenkaan saa ottaa tuotetta käyttöön. Puhelimella ei saa soittaa eikä vastaanottaa puheluita, koska näin ei voi myymälässäkään tehdä. Näytön suojamuovia, puhelimen kameran linssin suojamuovia eikä mahdollisia muitakaan puhelimessa tai tarvikkeissa olevia suojaavia muoveja saa ottaa pois (koskee myös suojakoteloiden ja muiden tarvikkeiden suojaavia muoveja). CD-levyjen tulee olla sinetöityjä.
 
Mikäli ehdot eivät täyty, meillä ei Kuluttajasuojalain mukaan ole velvollisuutta ottaa tuotetta vastaan (Kuluttajasuojalaki 6. luku 23§). Nämä lähetetään asiakkaalle takaisin asiakkaan kustannuksella ja veloitetaan aiheettomasta palautuksesta aiheutuneet kulut.

Tuotteilla, kuten nappikuulokkeilla ja vastaavilla ei ole palautusoikeutta johtuen hygieniasyistä, koska palautettua tuotetta ei voi myydä uudelleen, mikäli tuote on avattu pakkauksesta (Kuluttajasuojalaki 6:16 § 3 ja 4).

Suojakalvoilla, jotka on asennettu, ei ole palautusoikeutta. Tästä syystä on tärkeää sovittaa suojakalvoa ennen asennusta puhelimen näytölle ja testata mahdollinen yhteensopivuus myös suojakoteloiden ja -kuorien kanssa (lasikalvot eivät ole yhteensopivia kaikkien suojakoteloiden ja -kuorien kanssa). Lasikalvoja löytyy markkinoilta kahdenlaisia - yhä useammassa puhelimessa on keskeltä reunoille kaartuva näyttö, josta syystä edullisimmat suojakalvot jättävät näytön reunoille tyhjää tilaa. Valikoimistamme löytyy näihin kaartuvanäyttöisiin puhelimiin myös lasikalvoja, jotka peittävät koko näytön reunasta reunaan. Näitä valmistajat kutsuvat usein nimellä Curved- tai Full-Fit-lasikalvoksi. Curved- ja Full-Fit-lasikalvot tulevat näytön laidasta laitaan ja ne on useimmiten varustettu värillisellä kehyksellä.

Akut, joiden kontaktipinnan sinetti on rikottu, ei ole palausoikeutta. Tarkista yhteensopivuus aina ennen akun asentamista paikalleen.

Yritysten välisissä kaupoissa ei ole palautusoikeutta. Mahdolliset muut, kuten takuuhyvitykset korvataan asiakkaan tilille 14 päivän sisällä hyvityspyynnöstä.

NOUTOPISTE

Noutopiste toimii Matkahuollon tiloissa Tampereen keskustassa. Noutopiste on paikka, josta tilaus noudetaan. Tilaus tehdään sivuiltamme normaalisti ja toimitustavaksi valitaan nouto. 

Tilaus on pääsääntöisesti noudettavissa tilauksesta seuraavana arkipäivänä. Tulet saamaan tekstiviestillä ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa. Matkahuollon edessä on runsaasti maksutonta parkkitilaa.

Noutopisteen osoite: Matkahuollon rahtiasema, Hatanpään valtatie 7, 33100 Tampere. Avoinna arkisin kello 07:00-18:00.