Asiakaspalautus - Luurinetti.fi

Ajankohtaista Asiakaspalautus Lakisääteiset
Maksutavat Noutopiste Takuu
Tietosuoja Toimitusaika Toimitustavat

 
Aina joskus ostos ei vastaa ennakko-odotuksia, mutta voit palauttaa tuotteen asiakaspalautuksena meille. Matkahuollon* kautta asiakaspalautus on täysin maksuton asiakkaalle. Palautus Luurinetti.fi-verkkokauppaan tapahtuu allaolevien ohjeiden mukaan.

ASIAKASPALAUTUS Noudatamme Kuluttajasuojalakia ja tarjoamme ostajalle 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden laskettuna vastaanottopäivästä. Tehtyäsi palautusilmoituksen 14 päivän sisällä, sinulla on lisäksi 14 päivää aikaa jättää palautus saatuasi palautusohjeet. 

Asiakaspalautuksen voi palauttaa käyttäen samaa pakkausmateriaalia, missä lähetys saapui.

*Normaali asiakaspalautus (alle 25 kg lähetykset, tai televisoiden, joiden koko alle 60") Matkahuollon kautta on asiakkaalle täysin ilmainen (myös maksetut toimituskulut hyvitetään), kun asiakas tekee sähköisen palautusilmoituksen palautuksesta ennen palautusta.

**Televisioille, joiden koko on 60″ tai suurempi ja tuotteille, joiden paino on yli 25 kg täytyy tilata erillinen nouto. Nämä eivät kulje pakettilähetyksinä, vaan rahtina, jotka noudetaan asiakkaalta. Mikäli haluat palauttaa ison tai painavan lähetyksen, ole yhteydessä palautus@luurinetti.fi, jolloin sovitaan noutoaika ja tilataan palautukselle nouto. Rahtikuljetusten palautuskuluista vastaa asiakas 49 euroon asti.

***OP Lasku -maksutavalla asiakas vastaa palautuskuluista. Palautuskulut ovat samat kuin alkuperäisen tilauksen toimituskulut, joten maksaessasi tilauksen OP Lasku -toimitustavalla, saat täyden hyvityksen tuotteen hinnasta, mutta et maksamiasi toimituskuluja.

Palautettavaan tuotteeseen asiakas saa tutustua ja kokeilla samaan tapaan, miten hän voisi kokeilla sitä liikkeessä. Asiakas ei kuitenkaan saa ottaa tuotetta käyttöön.

Tuotteilla, kuten nappikuulokkeilla ja vastaavilla (jotka menevät korvakäytävään) ei ole palautusoikeutta johtuen hygieniasyistä, koska palautettua tuotetta ei voi myydä uudelleen, mikäli tuote on avattu pakkauksesta (Kuluttajasuojalaki 6:16 § 3 ja 4).

Yritysten välisissä kaupoissa ei ole palautusoikeutta. Pidätämme oikeuden olla toimittamatta uusia tilauksia asiakkaalle, jonka palautusprosentti poikkeaa merkittävästi normaalista.

Tee aina palautusilmoitus ennen palautusta. Saat palautusilmoituksen teon jälkeen tarkan ohjeistuksen palauttamiseksi. Nyt voit tehdä palautusilmoituksen myös sähköisesti lomakkeella ja saat automaattisesti palautusohjeet sähköpostiisi heti palautusilmoituksen teon jälkeen.

PAINA TÄSTÄ, NIIN PÄÄSET TEKEMÄÄN SÄHKÖISEN PALAUTUSILMOITUKSEN

Älä koskaan palauta lähetystä ilman palautusilmoitusta! Mikäli sähköisen palautusilmoituksen teossa ilmenee ongelmia, voit tehdä palautusilmoituksen myös sähköpostilla osoitteeseen palautus@luurinetti.fi. Samasta sähköpostiosoitteesta saat apua myös kaikkiin asiakaspalautusta koskeviin kysymyksiin. Kun olet saanut vastauksen palautusilmoitukseen, palauta lähetys vasta sen jälkeen.


YLEISIMMÄT KYSYMYKSET KOSKIEN ASIAKASPALAUTUSTA

Jos jätän noutamatta tilauksen, niin mitä sitten tapahtuu?
Lähetys palautuu meille jonkun ajan kuluttua ja saat tästä sähköpostiisi automaattisesti tiedon. Noutamaton lähetys ei kuitenkaan ole lain mukaan sama asia kuin asiakaspalautus. Hyvitämme nämä automaattisesti, mutta hyvityksistä vähennetään toimituskulut molempiin suuntiin. Nouto Tampere tilauksissa veloitetaan vain palautuskulut 3.90 €. Eli jos tilaamasi tuote on maksanut 299 € ja olet maksanut toimituskuluja 3.90 €  = 302,90 €, hyvitys on 302,90 € - 3,90 € + 3,90 € =  295,10 €.

Missä ajassa palautusilmoitus on tehtävä?
Sinulla on 14 päivää aikaa tehdä palautusilmoitus siitä ajasta, kun noudit tuotteen. Palautusilmoituksen teon jälkeen, kun saat palautusohjeet, sinulla on vielä 14 päivää aikaa jättää palautus.

Tarjoatte ilmaisen palautuksen Matkahuollon kautta, mutta ette Postin?
Tarjoamme ilmaisen palautuksen (alle 25 kg lähetyksille ja alle 60" televisioille) Matkahuollon kautta. Jos haluat palauttaa Postin kautta, vähennetään palautussummasta Postin  toimituskulut, 5.90 €. Palautusjärjestelmämme opastaa ja kertoo.

Miten saan hyvityksen?
Hyvitys palautuu automaattisesti samalla maksutavalla, millä tilaus on maksettu alunperin. Eli jos tilaus on maksettu Osuuspankin verkkomaksupainikkeella, raha palautuu samalle tilille tai jos tilaus on maksettu luottokortilla, niin hyvitys tulee automaattisesti samalle luottokortille.

Miten nopeasti saan hyvityksen?
Pyrimme siihen, palautus on käsitelty ja hyvitetty sen saapumisesta viimeistään kymmenen arkipäivän sisällä.

Asiakaspalautusehdot ennen 12.09.2022 tehtyihin tilauksiin löytyvät täältä.